Nowy Mobile Photo Kiosk V3 jest już dostępny!

Wszystkie dotychczasowe sklepy (V2) we wrześniu 2023 r. zostały zaimportowane do nowej wersji systemu (V3). Drogą mailową otrzymali Państwo wiadomość z nowymi linkami do sklepu i panelu administratora.

Co nowego w wersji V3?

Nowa wersja platformy Mobile Photo Kiosk została napisana praktycznie od podstaw, w nowej technologii, aby dostarczyć Państwu całkowicie nowych funkcjonalności oraz nową jakość tego rozwiązania. Tworząc ją wzięliśmy pod uwagę niemal wszystkie Państwa sugestie i doświadczenia z dotychczasowego systemu.

Liczba zmian jest tak duża, że jesteśmy w stanie wymienić tylko te najważniejsze.

Zmiany w aplikacji dla klientów:

  • Nowa aplikacja webowa, pozwalająca na zamawianie zdjęć bezpośrednio z przeglądarki internetowej, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
  • Natywna aplikacja Android, iOS i Huawei nadal będzie dostępna (patrz sekcja Aplikacja na telefon).
  • Możliwość zamawiania zdjęć z telefonów, tabletów oraz komputerów.
  • Całkowicie nowy, bardziej nowoczesny, przejrzysty i przyjazny interfejs użytkownika.
  • Klienci mogą kadrować swoje zdjęcia, co pozwala dostosować je do własnych potrzeb.
  • Zakładanie kont użytkownika w systemie.
  • Śledzenie postępu realizacji zamówienia.
  • Nowe maile z powiadomieniami.
  • Definiowanie innego adresu dla wysyłek.
  • Indywidualne edytory dla rożnego rodzaju produktów (jedno i wielozdjęciowych).
  • Praca z zamówieniami na więcej niż jednym urządzeniu jednocześnie (np. kompletowanie zamówienia ze zdjęć umieszczonych na różnych telefonach).
  • Dostęp do zdjęć zapisanych w chmurze.
ZOBACZ SKLEP DEMO

Zmiany dla Ciebie:

  • Rozbudowany panel administratora sklepu, dający większą kontrolę nad ustawieniami, cenami, promocjami i statystykami.
  • Zarządzanie listą zamówień.
  • Dowolnie definiowane metody dostawy.
  • Zarządzanie wysyłanymi wiadomościami do klientów.
  • Zarządzanie procesem realizacji zamówienia: Przyjęte/Do opłacenia/W realizacji/Zrealizowane/Anulowane.
  • Automatyczne odczytywanie stanu płatności online od dostawcy (Statusy płatności: Do opłacenia/Opłacone/Płatność nieudana).
  • Możliwość oznaczenia zamówień płatnych za pobraniem oraz przy odbiorze jako Opłaconych.
  • Przywrócenie płatności z możliwością jej zmiany i ponowienia w przypadku nieudanej transakcji.
  • Podpinanie do 6 własnych zdjęć dla każdego produktu (np. zdjęcia rzeczywiste).
  • Zgodność z dyrektywną OMNIBUS – najniższa cena produktu z ostatnich 30 dni.
  • Nowy model subskrypcyjny – z możliwością włączenia automatycznego odnawiania i powiadamiania o odnowieniu bądź wygaśnięciu usługi.
  • Rejestr obciążeń finansowych związanych z zakupionymi subskrypcjami, śledzenia na żywo zużycia subskrypcji z podglądem zużycia plików rozliczeniowych na poziomie poszczególnych zleceń.
  • Dodawanie pracowników sklepu z nadawaniem im uprawnień oraz możliwość zmiany domyślnego hasła dla właściciela sklepu.
  • Możliwość definiowania do 4 oddzielnych adresów e-mail dla poszczególnych powiadomień.
  • Możliwość definiowania i sprzedaży produktów bez-zdjęciowych (bez zdjęcia klienta).
  • Integracja z systemami wydruku Epson SureLab OrderControler oraz Noritsu QSSPrint.
  • Nowe rodzaje produktów wielozdjęciowych.
  • Kategoryzowanie produktów ze względu na zunifikowany rodzaj (Kubki, Zdjęcia, Kalendarze itp.).
  • Baner reklamowy, który będzie się wyświetlał w aplikacji klienta.
  • Dodatkowe zdjęcia/grafiki reklamowe możliwe do ustawienia w definicji wyglądu aplikacji, które będą wyświetlane w formie automatycznie przewijanej karuzeli.
  • Rozbudowana galeria ponad 340 gotowych do użycia zdjęć produktowych, teł oraz grafik dla edytorów.
  • Możliwość prowadzenia osobnej numeracji zamówień dla każdej z lokalizacji.

Teraz nowi klienci będą mogli znaleźć Ciebie

W ramach planów dalszego rozwoju Mobile Photo Kiosk w wersji V3 wprowadzony został także portal dla klienta końcowego – dostępny pod adresem:  www.mobilephotokiosk.app

Portal ten pozwala nowym klientom wyszukać Twój sklep!
Służy do tego wyszukiwarka, w której można szukać po: nazwie, miejscowości, odległości od Twojego zakładu, a także zakresie oferowanych produktów i metod dostawy!
(Funkcjonalność odległości wymaga wskazania lokalizacji GPS w panelu administratora)

Uwaga!
Wersja V2 zostanie całkowicie wyłączona z dniem 1 marca 2024. Do tego czasu wszystkie aktualne sklepy Mobile Photo Kiosk muszą przejść na wersję V3. Zachęcamy, aby nie zostawiać wszystkiego na ostatni moment.

Przejście na wersję V3

Konfiguracja sklepu zostanie wstępnie zaimportowana, ale ze względu na ogromne różnice pomiędzy V2 i V3 będzie wymagała sprawdzenia – Twój sklep w nowym serwisie będzie w zasadzie utworzony od nowa.

Szczegółowy plan transferu sklepów:

1

We wrześniu 2023 konfiguracja Twojego sklepu została zaimportowana do wersji V3.

2

Twój dotychczasowy sklep na MPK V2 będzie działał normalnie i na ten moment pozostanie tym, z którego mogą korzystać klienci.

3

Sklep w V3 będzie w trybie „W trakcie tworzenia” i w tym trybie nie będzie dostępny dla Twoich klientów.

4

Otrzymasz e-mail z danymi dostępowymi do nowego sklepu i panelu administratora oraz dalsze instrukcje.

5

Będziesz musiał zalogować się w panelu administratora (używając dotychczasowych danych logowania) i dokończyć konfigurację nowego sklepu.

6

Bezpośrednio z panelu administratora możesz sprawdzić działanie swojego sklepu od strony klienta i wprowadzić konieczne zmiany zanim sklep ten zostanie udostępniony klientom.

7

Gdy już zapoznasz się z nowym sklepem i upewnisz, że posiada właściwą konfigurację, będziesz mógł dokonać transferu swojej subskrypcji MPK V2 do nowego sklepu (transfer subskrypcji będzie dostępny dla Ciebie od 10.10.2023).

8

Transfer subskrypcji zamyka działanie Twojego starego sklepu i pozwala klientom rozpocząć korzystanie z nowych funkcjonalności.

Własny hosting i kanały lokalne?

Nowa wersja V3 jest rozwiązaniem całkowicie Online, w technologii cross-platform, w której nie dało się utrzymać oferowanej do tej pory opcji z własnych hostingiem i lokalnymi kanałami sprzedaży (z serwerem FTP w lokalnej sieci).
Z tego względu opcje te nie są i nie będą już w ogóle dostępne w Mobile Photo Kiosk V3.

Wszystkie subskrypcje z własnym hostingiem, w momencie przejścia na V3, zostaną bezpłatnie przeniesione na hosting Pixel-Tech, abyście Państwo w ramach aktualnie posiadanej subskrypcji nie musieli nic dopłacać.

Aplikacja na telefon

Natywna aplikacja na telefony z Android, iOS i Huawei nadal będzie dostępna, dając możliwość zamawiania produktów z jej pomocą. 

Przejście z wersji V2 na V3 jest w tym przypadku nieco bardziej złożone i zostało rozpisane na następujące etapy:

0

Etap 0 (czyli stan aktualny)

  •  Aplikacja obsługuje tylko MPK V2 i jest to jedyna forma obsługi V2.
1

Etap 1:  (do 10.10.2023)

Aplikacja iOS/Android/Huawei dostanie aktualizację, która pozwoli aplikacji w ograniczony sposób akceptować sklepy, które przeniosły się już do V3.

Przy czym:

  • Sklepy, które nie zaktualizowały się, będą jeszcze obsługiwane w aplikacji jak dotychczas.
  • Sklepy, które zaktualizowały się do V3, będą w aplikacji otwierały okno z informacją, że ten sklep używa już nowego systemu. Będzie widoczny przycisk [Otwórz], a jego naciśnięcie spowoduje otwarcie w przeglądarce systemowej telefonu aplikacji MPK V3 jako strony internetowej.

Zatem dla tych sklepów, na tym etapie funkcjonalność i sens aplikacji zostanie ograniczona do:  Podania numeru sklepu lub zeskanowania kodu QR w celu odszukania i zapamiętania wybranego sklepu. Wszystko dalej, czyli już zamawianie, wybieranie zdjęć będzie realizowane przez przeglądarkę internetową.

Ten etap będzie trwał do końca roku. Jest to czas, jaki dostaną wszystkie sklepy na przeniesienie się do V3.

2

Etap 2:  (początek 2024)

Aplikacja dostanie dużą aktualizację:

  • Wyłączone zostanie już całkowicie wsparcie dla sklepów V2.
  • Sklepy V3 dostaną bezpośrednią obsługę składania zamówień i pracy w aplikacji (bez otwierania systemowej przeglądarki internetowej).

Cennik, nowe okresy subskrypcji i pliki rozliczeniowe

Nowe funkcjonalności i możliwości platformy Mobile Photo Kiosk V3 wprowadziły także konieczne rozszerzenia ofert w cenniku, subskrypcjach oraz wprowadzają pojęcie Plików Rozliczeniowych (szczegóły poniżej).

 

Mobile Photo Kiosk V3 dostępny jest w dwóch wersjach:

  • STANDARD
  • PRO

Mobile Photo Kiosk Standard

Nie tylko pokrywa funkcjonalność aktualnej wersji V2, ale znacznie ją rozszerza w większości aspektów. Jednocześnie oferowana jest w tej samej cenie, co dotychczasowa wersja V2.

Podane ceny są cenami brutto

*plik – oznacza plik rozliczeniowy

Mobile Photo Kiosk Pro

Zawiera wszystko to, co wersja Standard, oraz:

  • Dłuższy okres przechowywania plików (31 dni zamiast 7).
  • Zarządzanie stanem zamówienia i trybem jego pobierania.
  • Dodatkowe powiadomienia do sklepów i klientów.
  • Opcja White Labeling – możliwość usunięcia ze sklepu logo i oznaczeń Mobile Photo Kiosk.
  • Własne grafiki reklamowe w e-mailach do klientów.
  • Możliwość wysyłania e-maili z własnego serwera SMTP.
  • Opcja umieszczenia sklepu pod własną nazwą domeny*.
  • Przywrócenie płatności z możliwością jej zmiany i ponowienia w przypadku nieudanej transakcji.
  • Oznaczenie etykietą PRO na liście sklepów.
  • Wczesny dostęp do nowo wprowadzanych funkcjonalności.
  • Priorytetowa pomoc techniczna.

*Wymaga zakupienia domeny oraz certyfikatu SSL do niej, a następnie jej przekazania do zarządzania przez Pixel-Tech. Pobierana jest opłata instalacyjna związana z konfiguracją domeny na serwerze Mobile Photo Kiosk.

Podane ceny są cenami brutto

*plik – oznacza plik rozliczeniowy

Co to jest plik rozliczeniowy?

Plik rozliczeniowy to wirtualna jednostka, która w większości przypadków (i przy funkcjonalności odpowiadającej Mobile Photo Kiosk V2) jest tożsama z przesłanym plikiem fizycznym. Wraz z dalszym rozwojem MPK wprowadzane będą dodatkowe usługi, jak rozsyłanie newslettera, które będą „płatne” plikami rozliczenowymi.

Nazwa produktuLiczba plikówLiczba plików rozliczeniowych
Produkt bezzdjęciowy1 sztuka=  1 plik rozliczeniowy* 
Produkt ze zdjęciami, które nie wymagają przetwarzania (prosty transfer plików)1 plik w produkcie  =  1 plik rozliczeniowy* 
Produkt o wymiarach max 15x20 cm @ 360 dpi 1 plik w produkcie  =  1 plik rozliczeniowy* 
Produkt o wymiarach max 30x40 cm @ 360 dpi1 plik w produkcie  =  2 pliki rozliczeniowe* 
Produkt o wymiarach max 50x60 cm @ 360 dpi   1 plik w produkcie  =  3 pliki rozliczeniowe* 
Produkt o większym rozmiarze/gęstości  1 plik w produkcie  =  4 pliki rozliczeniowe* 

*Bez względu na liczbę zamówionych kopii tego samego produktu.

Dowiedz się więcej

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na większość najbardzej popularnych pytań oraz blog usługi Mobile Photo Kiosk.

Mobile Photo Kiosk Ekspert Blog

Poszerz swoją wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi swojego sklepu Mobile Photo Kiosk. Bądź na bieżąco z nowościami!

OTWÓRZ BLOGA

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na większość najbardzej popularnych pytań.

  • > Jak wygląda pozycjonowanie strony sklepu?

    Sklep w usłudze Mobile Photo Kiosk jest platformą sprzedażową (transakcyjną), która uruchamia się jako aplikacja w oknie przeglądarki klienta (Technologia WebAssebly).
    Bezpośrednio strony sklepu z jego ofertą nie można pozycjonować, gdyż nie jest klasyczną stroną WWW.

    Pozycjonowana przez nas będzie strona główna https://mobilephotokiosk.app

  • > Czy zamówienia nieudane są odliczane od plików czy tylko te, które fizycznie trafiły do naszego sklepu?

    Zamówienia rozpoczęte, ale niedokończone, nie wpływają na zużycie plików (nie są odliczane).

    Tylko zamówienia, które zostały do końca złożone i są widoczne na liście zamówień w panelu administratora (w tym z nieudanym statusem płatności), są naliczane w kontekście zużycia plików. Natomiast jeśli z jakiegoś powodu anulujesz zamówienie (np. klient zadzwoni, że jednak rezygnuje) to nie ma cofnięcia zużycia plików.

  • > Czy można gdzieś podejrzeć historię zużycia plików, a nie tylko liczbę ile ich zostało?

    Tak, dostępna jest pełna historia na dwóch poziomach. Przy każdym zamówieniu znajduje się informacja ile zużyło ono plików. Dodatkowo w menu Subskrypcja znajduje się przycisk [Historia] z pełną historią obciążeń i doładowań konta.

  • > W plikach rozliczeniowych znaczenie ma wielkość pliku klienta czy docelowy format zdjęcia/produktu?

    Nie ma znaczenia wielkość pliku przesłanego przez klienta.

    W wyliczeniu, ile plików rozliczeniowych jest konsumowanych przez dane zamówienie, brany jest pod uwagę docelowy format zdjęcia/produktu. Innymi słowy, brana jest pod uwagę wielkość wynikowego pliku powstałego w wyniku jego przetwarzania (jeśli plik w ogóle wymaga przetwarzania).

    Formatów zdjęciowych/produktów, w których nie następuje przetwarzanie (wyłączone jest kadrowanie oraz inne opcje, które wymagałyby przetworzenia pliku) przelicznik jest jeszcze prostszy:

    1 plik rozliczeniowy = 1 plik fizyczny, bez względu na rozmiar zdefiniowanego produktu (czyli tak samo, jak to miało miejsce w V2).

  • > Czy sklep posiada tryb ciemny?

    Na ten moment niestety nie. Może kiedyś, jak już nie będzie pilniejszych tematów.

  • > Czy dotychczasowe kody QR będą działać?

    Tak, działają normalnie.

  • > Czy system będzie mi generował gotowy np. PDF do druku z kalendarzem, czy nadal otrzymam 12 zdjęć?

    Na ten moment nadal będzie to 12 lub 13 zdjęć (zależy od definicji produktu).

    Chcemy w przyszłości wprowadzić bardziej zaawansowany edytor, w którym będziecie mogli zdefiniować wzór danego kalendarza/książki i otrzymać dokument ze składem do druku. Wymaga to jednak ogromnych inwestycji i czasu dla stworzenia takiej funkcjonalności.

  • > Kiedy wprowadzicie gotowy kreator tworzenia np. fotoksiążki?

    Mamy takie plany i chcielibyśmy, żeby nasza platforma rozwinęła się w tym kierunku.

    Niemniej, na aktualnym etapie nie jesteśmy w stanie podać dokładnego terminu. Dużo będzie zależało od popularności i rentowności platformy V3, ponieważ funkcjonalność kreatora wymaga ogromnych inwestycji w rozwój oprogramowania.

  • > Czy klient może połączyć zamówienie z dwóch urządzeń?

    Tak, jest to jedna z nowości w V3. Zamówienie można rozpocząć na jednym telefonie, kontynuować na innym, a następnie dołożyć zdjęcia z komputera domowego. W ramach zalogowanego użytkownika utrzymany jest nie tylko „koszyk”, ale również swoiste repozytorium zdjęć użytych w zamówieniu. Pozwala to np. dodać zdjęcia na telefonie, a następnie – kontynuując pracę na komputerze – zamówić jeszcze inne produkty, używając wcześniej załadowanych zdjęć z telefonu.

  • > Dlaczego strona sklepu ładuje się dużo dłużej, niż inne strony, które odwiedzam?

    Państwa sklep na platformie Mobile Photo Kiosk dostępny pod adresem mobilephotokiosk.app/numersklepu nie jest stroną Internetową – jest aplikacją w technologii WebAssembly.

    Z tego powodu towarzyszy temu nieco dłuższy pierwszy start. Aplikacja jest wówczas pobierana na urządzeniu klienta i uruchamiana w oknie jego przeglądarki.

    Kolejne uruchomienia są już szybsze, chyba że w międzyczasie zostanie wydana aktualizacja (w takim przypadku aplikacja musi zostać ponownie pobrana).

    Umieszczając link do swojego sklepu warto przedstawić go właśnie jako Zamawianie przez aplikację Mobile Photo Kiosk, a sam link obudować np. przyciskiem „Przejdź do aplikacji”.
    Nieco dłuższy pierwszy start zostanie zrekompensowany w dalszej części korzystania z aplikacji.