Nowy Mobile Photo Kiosk V3 jest już dostępny!
Wszystkie dotychczasowe sklepy (V2) we wrześniu 2023 r. zostały zaimportowane do nowej wersji systemu (V3). Drogą mailową otrzymali Państwo wiadomość z nowymi linkami do sklepu i panelu administratora.
Co nowego w wersji V3?
Nowa wersja platformy Mobile Photo Kiosk została napisana praktycznie od podstaw, w nowej technologii, aby dostarczyć Państwu całkowicie nowych funkcjonalności oraz nową jakość tego rozwiązania. Tworząc ją wzięliśmy pod uwagę niemal wszystkie Państwa sugestie i doświadczenia z dotychczasowego systemu.
Liczba zmian jest tak duża, że jesteśmy w stanie wymienić tylko te najważniejsze.
Zmiany w aplikacji dla klientów:
Zmiany dla Ciebie:
Teraz nowi klienci będą mogli znaleźć Ciebie
W ramach planów dalszego rozwoju Mobile Photo Kiosk w wersji V3 wprowadzony został także portal dla klienta końcowego – dostępny pod adresem: www.mobilephotokiosk.app
Portal ten pozwala nowym klientom wyszukać Twój sklep!
Służy do tego wyszukiwarka, w której można szukać po: nazwie, miejscowości, odległości od Twojego zakładu, a także zakresie oferowanych produktów i metod dostawy!
(Funkcjonalność odległości wymaga wskazania lokalizacji GPS w panelu administratora)
Uwaga!
Wersja V2 zostanie całkowicie wyłączona z dniem 1 marca 2024. Do tego czasu wszystkie aktualne sklepy Mobile Photo Kiosk muszą przejść na wersję V3. Zachęcamy, aby nie zostawiać wszystkiego na ostatni moment.
Przejście na wersję V3
Konfiguracja sklepu zostanie wstępnie zaimportowana, ale ze względu na ogromne różnice pomiędzy V2 i V3 będzie wymagała sprawdzenia – Twój sklep w nowym serwisie będzie w zasadzie utworzony od nowa.
Szczegółowy plan transferu sklepów:
Własny hosting i kanały lokalne?
Nowa wersja V3 jest rozwiązaniem całkowicie Online, w technologii cross-platform, w której nie dało się utrzymać oferowanej do tej pory opcji z własnych hostingiem i lokalnymi kanałami sprzedaży (z serwerem FTP w lokalnej sieci).
Z tego względu opcje te nie są i nie będą już w ogóle dostępne w Mobile Photo Kiosk V3.
Wszystkie subskrypcje z własnym hostingiem, w momencie przejścia na V3, zostaną bezpłatnie przeniesione na hosting Pixel-Tech, abyście Państwo w ramach aktualnie posiadanej subskrypcji nie musieli nic dopłacać.
Aplikacja na telefon
Natywna aplikacja na telefony z Android, iOS i Huawei nadal będzie dostępna, dając możliwość zamawiania produktów z jej pomocą.
Przejście z wersji V2 na V3 jest w tym przypadku nieco bardziej złożone i zostało rozpisane na następujące etapy:
Cennik, nowe okresy subskrypcji i pliki rozliczeniowe
Nowe funkcjonalności i możliwości platformy Mobile Photo Kiosk V3 wprowadziły także konieczne rozszerzenia ofert w cenniku, subskrypcjach oraz wprowadzają pojęcie Plików Rozliczeniowych (szczegóły poniżej).
Mobile Photo Kiosk V3 dostępny jest w dwóch wersjach:
Mobile Photo Kiosk Standard
Nie tylko pokrywa funkcjonalność aktualnej wersji V2, ale znacznie ją rozszerza w większości aspektów. Jednocześnie oferowana jest w tej samej cenie, co dotychczasowa wersja V2.
Podane ceny są cenami brutto
*plik – oznacza plik rozliczeniowy
Mobile Photo Kiosk Pro
Zawiera wszystko to, co wersja Standard, oraz:
- Dłuższy okres przechowywania plików (31 dni zamiast 7).
- Zarządzanie stanem zamówienia i trybem jego pobierania.
- Dodatkowe powiadomienia do sklepów i klientów.
- Opcja White Labeling – możliwość usunięcia ze sklepu logo i oznaczeń Mobile Photo Kiosk.
- Własne grafiki reklamowe w e-mailach do klientów.
- Możliwość wysyłania e-maili z własnego serwera SMTP.
- Opcja umieszczenia sklepu pod własną nazwą domeny*.
- Przywrócenie płatności z możliwością jej zmiany i ponowienia w przypadku nieudanej transakcji.
- Oznaczenie etykietą PRO na liście sklepów.
- Wczesny dostęp do nowo wprowadzanych funkcjonalności.
- Priorytetowa pomoc techniczna.
*Wymaga zakupienia domeny oraz certyfikatu SSL do niej, a następnie jej przekazania do zarządzania przez Pixel-Tech. Pobierana jest opłata instalacyjna związana z konfiguracją domeny na serwerze Mobile Photo Kiosk.
Podane ceny są cenami brutto
*plik – oznacza plik rozliczeniowy
Co to jest plik rozliczeniowy?
Plik rozliczeniowy to wirtualna jednostka, która w większości przypadków (i przy funkcjonalności odpowiadającej Mobile Photo Kiosk V2) jest tożsama z przesłanym plikiem fizycznym. Wraz z dalszym rozwojem MPK wprowadzane będą dodatkowe usługi, jak rozsyłanie newslettera, które będą „płatne” plikami rozliczenowymi.
Nazwa produktu | Liczba plików | Liczba plików rozliczeniowych |
---|---|---|
Produkt bezzdjęciowy | 1 sztuka | = 1 plik rozliczeniowy* |
Produkt ze zdjęciami, które nie wymagają przetwarzania (prosty transfer plików) | 1 plik w produkcie | = 1 plik rozliczeniowy* |
Produkt o wymiarach max 15x20 cm @ 360 dpi | 1 plik w produkcie | = 1 plik rozliczeniowy* |
Produkt o wymiarach max 30x40 cm @ 360 dpi | 1 plik w produkcie | = 2 pliki rozliczeniowe* |
Produkt o wymiarach max 50x60 cm @ 360 dpi | 1 plik w produkcie | = 3 pliki rozliczeniowe* |
Produkt o większym rozmiarze/gęstości | 1 plik w produkcie | = 4 pliki rozliczeniowe* |
*Bez względu na liczbę zamówionych kopii tego samego produktu.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na większość najbardzej popularnych pytań.
> Jak wygląda pozycjonowanie strony sklepu?
Sklep w usłudze Mobile Photo Kiosk jest platformą sprzedażową (transakcyjną), która uruchamia się jako aplikacja w oknie przeglądarki klienta (Technologia WebAssebly).
Bezpośrednio strony sklepu z jego ofertą nie można pozycjonować, gdyż nie jest klasyczną stroną WWW.Pozycjonowana przez nas będzie strona główna https://mobilephotokiosk.app
> Czy zamówienia nieudane są odliczane od plików czy tylko te, które fizycznie trafiły do naszego sklepu?
Zamówienia rozpoczęte, ale niedokończone, nie wpływają na zużycie plików (nie są odliczane).
Tylko zamówienia, które zostały do końca złożone i są widoczne na liście zamówień w panelu administratora (w tym z nieudanym statusem płatności), są naliczane w kontekście zużycia plików. Natomiast jeśli z jakiegoś powodu anulujesz zamówienie (np. klient zadzwoni, że jednak rezygnuje) to nie ma cofnięcia zużycia plików.
> Czy można gdzieś podejrzeć historię zużycia plików, a nie tylko liczbę ile ich zostało?
Tak, dostępna jest pełna historia na dwóch poziomach. Przy każdym zamówieniu znajduje się informacja ile zużyło ono plików. Dodatkowo w menu Subskrypcja znajduje się przycisk [Historia] z pełną historią obciążeń i doładowań konta.
> W plikach rozliczeniowych znaczenie ma wielkość pliku klienta czy docelowy format zdjęcia/produktu?
Nie ma znaczenia wielkość pliku przesłanego przez klienta.
W wyliczeniu, ile plików rozliczeniowych jest konsumowanych przez dane zamówienie, brany jest pod uwagę docelowy format zdjęcia/produktu. Innymi słowy, brana jest pod uwagę wielkość wynikowego pliku powstałego w wyniku jego przetwarzania (jeśli plik w ogóle wymaga przetwarzania).
Formatów zdjęciowych/produktów, w których nie następuje przetwarzanie (wyłączone jest kadrowanie oraz inne opcje, które wymagałyby przetworzenia pliku) przelicznik jest jeszcze prostszy:
1 plik rozliczeniowy = 1 plik fizyczny, bez względu na rozmiar zdefiniowanego produktu (czyli tak samo, jak to miało miejsce w V2).
> Czy sklep posiada tryb ciemny?
Na ten moment niestety nie. Może kiedyś, jak już nie będzie pilniejszych tematów.
> Czy dotychczasowe kody QR będą działać?
Tak, działają normalnie.
> Czy system będzie mi generował gotowy np. PDF do druku z kalendarzem, czy nadal otrzymam 12 zdjęć?
Na ten moment nadal będzie to 12 lub 13 zdjęć (zależy od definicji produktu).
Chcemy w przyszłości wprowadzić bardziej zaawansowany edytor, w którym będziecie mogli zdefiniować wzór danego kalendarza/książki i otrzymać dokument ze składem do druku. Wymaga to jednak ogromnych inwestycji i czasu dla stworzenia takiej funkcjonalności.
> Kiedy wprowadzicie gotowy kreator tworzenia np. fotoksiążki?
Mamy takie plany i chcielibyśmy, żeby nasza platforma rozwinęła się w tym kierunku.
Niemniej, na aktualnym etapie nie jesteśmy w stanie podać dokładnego terminu. Dużo będzie zależało od popularności i rentowności platformy V3, ponieważ funkcjonalność kreatora wymaga ogromnych inwestycji w rozwój oprogramowania.
> Czy klient może połączyć zamówienie z dwóch urządzeń?
Tak, jest to jedna z nowości w V3. Zamówienie można rozpocząć na jednym telefonie, kontynuować na innym, a następnie dołożyć zdjęcia z komputera domowego. W ramach zalogowanego użytkownika utrzymany jest nie tylko „koszyk”, ale również swoiste repozytorium zdjęć użytych w zamówieniu. Pozwala to np. dodać zdjęcia na telefonie, a następnie – kontynuując pracę na komputerze – zamówić jeszcze inne produkty, używając wcześniej załadowanych zdjęć z telefonu.
> Dlaczego strona sklepu ładuje się dużo dłużej, niż inne strony, które odwiedzam?
Państwa sklep na platformie Mobile Photo Kiosk dostępny pod adresem mobilephotokiosk.app/numersklepu nie jest stroną Internetową – jest aplikacją w technologii WebAssembly.
Z tego powodu towarzyszy temu nieco dłuższy pierwszy start. Aplikacja jest wówczas pobierana na urządzeniu klienta i uruchamiana w oknie jego przeglądarki.
Kolejne uruchomienia są już szybsze, chyba że w międzyczasie zostanie wydana aktualizacja (w takim przypadku aplikacja musi zostać ponownie pobrana).
Umieszczając link do swojego sklepu warto przedstawić go właśnie jako Zamawianie przez aplikację Mobile Photo Kiosk, a sam link obudować np. przyciskiem „Przejdź do aplikacji”.
Nieco dłuższy pierwszy start zostanie zrekompensowany w dalszej części korzystania z aplikacji.